Thursday, June 7, 2012

Euro nädal, söögi tegemine Stefani juures, Amanda lahkumispidu

Noniii.. jälle olen ma omadega täiesti ajast maha jäänud. Mina ei tea, miks see kirjutamine vahel ikka nii vaevaliselt tuleb. Juba on juunikuu käes ja ma ei ole jõunud maikuu tegemisest veel suurt midagi rääkida. Püüan selle postisusega asja natukenegi parandada.

Euroopa päev
9. mail peetakse Euroopa Liidu päeva. Et te ikka kõik teadsite seda jah? ;) Eestis selle tähistamisele mingit erilist rõhku ei panda või olen mina lihtsalt 'kes teab kus' tol päeval olnud. Siin ikka peetakse seda päeva väga oluliseks. Vähemalt mulle jäi küll selline mulje. Makedoonia ei ole veel Euroopa Liidus ja eks tuleb selle headust ju rahvale promoda. Hmmm.. ma kohe ei oska siinkohal midagi kosta. Aga päev oli tore :) CID, MultiKulti ja MultiKulti Youth radio olid ka oma väljapaneku alusega kohal. Lisaks sellele oli igast materjali ELi enda kohta, mõningate liiduriikide kohta, lastel oli võimalus joonistada, mängida erinevaid mänge, kirjutada Euroopa kaardile riikide nimesid jne. Kooliõpilased oli ette valmistanud mitmeid etteasteid: tantsud, laulud, muusikapalad. Bänd oli kohal :P ja linnapea pidas kõnet! Pilte vaadates saate täpsema ülevaate ja selle päeva meeleolust osa. 







Peale üritust said kõik MultiKulti vabatahtlikud noortekas kokku, tellisime pitsat ja olime päevaga rahul :P

Konverents "Euroopa ja noored"
10. mail korraldas CID koos kohaliku omavalitsusega foorumi/arutelu teemal "Euroopa ja Noored: praktika ja trendid noorsoopoliitikas" (issand, see tõlge kõlab kuidagi nii halvasti). Nii palju rahvast, kui loodeti, kohale ei tulnud, aga ma usun, et osalejad said siiski väga palju kasulikku teada. Kuna arutelu toimus makedoonia keeles, siis ma enamikust ikkagi kahjuks matsu lahti ei jaganud. Aga midagi koitis.



Euroopa küla
Ja nüüd tuleb Euroopa nädala kõige magusam õhtu. 11. mail korraldas CID ürituse nimega "Euroopa küla". Seda nad korraldavad ka juba mitu aastat järjest. Sellel üritusel enamasti siis tutvustatakse 4-5 EL liiduriiki. Koolinoored valmistavad ette presentatsioonid nende riikide kohta ja mis peamine: süüa on palju!!! 

Kohalik omavalitsus andis meile toidu ostmiseks 12 00 DEN (see on siis mingi peaagu 200€). Miloš ja mina läksime siis neljapäeva õhtul toidujahile. Meil tuli leida traditsioonilist toitu 4le riigile: Saksamaa, Rumeenia, Bulgaaria ja Kreeka. Tegime otsuse, et seekord keegi midagi küpsetama ei hakka, vaid ostame ainult valmis asju. Kuna siin on kõik kohad saksa asju täis, siis see ei olnud raske, Kreeka toidu leidmine ka mitte. Bulgaaria valmistas veidi rohkem raskusi, kuna siis oleks pidanud küpsetama ka. Armeenia kohta ei olnud meil suurt õrna aimugi, mida täpselt võtta. Ma ei ole vist elus ees nii palju toitu korraga ostnud!!! Täitsa lõpp. Miloš pistis asju korvi ja mina muutkui kalkuleerisin, et me üle lubatu ei kulutaks. Aga see oli suht võimatu, kuna olenemata sellest, kui palju meil süüa oli, ikka oli veel eelarves raha. Küll on kahju, et ma poes sellest toidukogusest ühtegi pilti ei teinud. Kokku oli meil igatahes 3 kärutäis igast pudi ja padi. Magdele tegi väga suurt nalja, kui ma peale shopingut koosolekule jõudes juba paljalt sellest toidu kogusest laksu all olin ja suure naeratusega näol talle teatasin, et homme päeval ei tohi ta midagi süüa, sest üritusel saab seda süüa niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii palju olema :D 

Lisaks lubas Stefan veel samaks õhtuks nn CID meeskonnale mehhiko ja hiina toitu valmistada. Oi issand! Ma kohe pakkusin end appi, kuna tahtsin näha, kuidas ta seda teeb ja väga vahva oli ka tema kodu külastada. Kes veel ei tea või ei jätnud varasemast meelde, siis Stefan on minu EVS mentor. 

"Euroopa küla" üritus algas kell 19:00 ja selleks, et enam-vähem õigeks ajaks kohale jõuda läksime mingi poole 6 paiku siis Stefani juurde. Üks teine neiu oli ka meile abiks (krt, mul ei tule nimi meelde). Valmistasime siis burritosid ja ühte hiina kastet kana ja riisiga. Siin on ka mõned pilid meie toiduvalmistamise õhtust. Väga lahe oli!

Stefan näitab, kes täna köögis peremees on :D




Burritode vorpimine. See nn blöga on purustatud Kidney oad, mis hästi balanseerivad suhteliselt vürtsise sisu:


Siin on Stefan just sellise näoga, et 'oi, kui te vaid teaks, mis ma teile kokku keedan' :D


Burritod lähevad ahju, nn V-tähega on taimetoitlastele. Neile kana ei pannud:


Hiinakas:


Burritod tulid ahjust välja:


Kuna meil läks toiduvalmistamisega kauem, kui me lootsime, siis jõudsime üritusele alles 20:00 paiku. Suurem osa toidust oli selleks ajaks juba läinud :D Shokolaadid olid KÕIK OTSAS. Ja me ostsime neid palju. Krt küll!!!  :D (see, mis pildil on tehtud enne meie saabumist)




Hästi tore oli igatahes :P



Rohkem pilte üritusest leiate siit.

Amanda lahkumispidu
Samal nädalal, laupäeval (12.05) toimus ka Amanda lahkumispidu. Amanda oli Rahu Korpuse vabatahtlik. Rahu Korpuse vabatahtlikud viibivad riigist tavaliselt kuskil veidi üle 2 aasta. Amanda aga pikendas oma aega ja oli Makedoonias olnud kokku juba 2 aastat ja 9 kuud (kui ma nüüd ei eksi) See on ikka päääääääris pikk aeg. Kujutan ette kõiki neid emotsioone, mis ta sees valitsesid. Amanda igatahes on nii mõnus inimene ja tema kallistused, igakord kui tänaval vastu tuli, olid suurepärased. Just nii tuleb teisi inimesi kallistada!!! Rõõmus meel kogu päevaks garanteeritud.

Enne lahkumist otsustas siis Amanda ka ühe peo korraldada. Palju rahu Korpuse vabatahtlikke erinevatest piirkondadest Makedooniast tulid kokku ja meil oli hästi tore. Pidu algas Max'i juures ja lõppes kuskil 3 paiku öösel Jori juures. Nemad ka siis mõlemad Rahu Korpuse vabatahtlikud.

Enne Maxi juurde minekut leppisin teistega kokku, et kohtume linnaväljakul, et siis kõik koos peole suunduda. Ja kui Jori siis tuli paari teise vabatahtlikuga, keda ma ei olnud varem kohanud, sain ma seni ühe oma kõige armsama komplimendi osaliseks. Surusin kõigil kätt nagu ikka, tervitused tehtud ja siis üks naistest ütles: "Ma lihtsalt pean ütlema, et mulle nii tohutult meeldib, milline Sa välja näed!" (mul olid lihtsalt teksad jalas, valge pluus, roosa sall). Et tema arvates nägin ma nii täisulikult armas välja. Ja siis kõik noogutasid takka ja Jori ütles, et nad on Kelly ja Mary'ga (ka Rahu Korpuse vabatahtlikud Kumanovos, kellega rohkem läbi käin) ka seda arutanud, et ma nii armas olen. Awwwwwwww!!! Mind võttis igatahes punastama. ja ma kuulsin seda paar korda õhtu jooksul veel.

See paneb mõtlema, et me peaks teineteisele rohkem komplimente tegema ja mitte kadeda pilguga vaatama, kui hea teine välja näeb :) Vut nii!!! Paar pilti ka.

Kingitus Amandale. Kelly küpsetas. Muide, Kelly ja Jori teevad väga hästi süüa. Müüt, et USA naised süüa ei tee, on minu silmis purustatud :P


Pildil: Mary, Max, Kelly, Amanda ja Jori. Nad on kõik niiii toredad!!!


Maikuus tegemistest tuleb ka veel järgmises postituses juttu. Eurovisioonist ju veel puhta kirjutamata. Aga, et Gerli jõuaks ikka lugeda, siis ma jätan selle järgmiseks korraks, Onju!

Musid kõigile!!!





No comments:

Post a Comment