Tuesday, February 14, 2012

Uuel nädalal uue hooga ...

Nädalavahetusel juba tundus, et lumi hakkab sulama ja kevadine ilm piilub. Aga ohei, eile hommikul aknast välja vaadates oli lund korralikult juurde sadanud ja tekkis üpriski kodune tunne. Neil ei ole sellist talve olnud juba mitu-mitu aastat. Temperatuur ei tundunud ka enam nii jahe. Väga mõnus ilm.



Eile tutvusime veelgi lähemalt CID tööga - mida nad täpsemalt noortele korraldavad, millised näevad välja erinevad workshop'id, kuidas nad neid ettevalmistavad ning milliseid printsiipe oma töös järgivad. Rääkisime juba ka vabatahtlike tööst lähemalt, aga selleks, et me saaksime alustada on meil siiski vaja veel rohkem tundma õppida siinset ühiskonda ja kultuuri. Uus hooaeg hakkab märtsist - seega on meil sisseelamiseks veel mõned nädalad aega. Kuna ma otseselt noorsotööd õppinud ei ole, siis võtsin enese harimiseks mõned huvitavad raamatud ka lugemiseks: 



Eile oli meil ka teine keeletund. Seekord oli rõhk tähestiku õppimisel. Oi, see on mulle raske. Nu ikka ei tee vahet neil keerulistel tähtedel - tee, mis tahad! Aga mõnda asja oskab juba rääkida ka natukene: 

Не разбирам! Јас не зборувам македонску. Јас од Естонија. Јас зборyвам англиски

Hahaha ... ;o)

Eile õhtul süvenesin laenatud huvitavatesse raamatutesse ja viisin end rohkem kurssi Eestis läbi viidava "TORE" liikumisega. Ka siin soovitakse ka midagi sarnast teha ja ehk on info jagamiseks kasu. 

Täna tõusin juba vara 7.30. Lugesin uudiseid, kuulasin eesti raadiot ja nautisin hommikust päikesepaistet. 10 paiku oli meil järjekorde tund Makedoonia ühiskonnast ja meid viidi rohkem kurssi siinsee valitsuse, kohalike omavalitsusega ja nende tegevusega. Struktuur on üsnagi sarnane Eesti omale. Daniel ei taibanud, miks on ühel linnal lisaks linnavalitsusele ka vaja erinevate linnaosade valitsusi  :) Aga just nii on see korraldatud nii meil Tallinnas kui ka siin Skopjes. 

Järgmised päevad tunduvad tulema huvitavad ja täis tegevusi. Homme süveneme taas põhjalikumalt siinsesse kultuuri ja keelde. Lõuna paiku on mul koosolek MultKulti raadio tegijatega, kelle grupis ma tööd hakkan tegema ning lisaks viiakse mind kurssi igakuise uudiskirja toimetamisega. Raadio ja uudisikiri on 2 esimest asja, millega saan juba alustada ja siis juba sujuvalt minna teiste tegevuste juurde.

Homme õhtul läheme Ivanaga kohaliku aeroobikasse. Eks näis, kuidas see siin on ja võibolla kuni ilusamate ilmade tulekuni hakkan sellest 3 korda nädalas osa võtma :) 

Neljapäeval on mul raadio grupi ja sealsete noortega kohtumine ja järgmise nädala showde ettevalmistamine. Nad plaanivad korralada mulle tervituspeo. Nii vahva! 

Reedel oleme Daniel ja mina kutsunud kõik CID inimesed Walestonia õhtule :) 



Seal õhtul tutvustame iseendeid, meie riiki ja loodetavasti kohtume kõigi CID inimestega lähemalt. Facebooki tegin juba event'i ära ja külalised on kutsutud. Ettevalmistustega peab juba täna pihta hakkama. Vaja teha powerpoint esitlus ja mõelda, millist eesti pärast toitu on mul võimalik siin valmistada. Kahjuks ei saanud ma just palju kaasa võtta - kõigest mõned pakid eesti komme. Aga eesti pärase kartulisalati ja kiluvõileibadega peaks ma siin hakkama saama küll :P Ehk mõtleb veel miskit välja :o)

Olge musid ja nautike sõbrapäeva! :o)

Suured magusad musid minu Markole ka tänase päeva puhul! ;o)





1 comment:

  1. Kas sa kama ei võtnus kaasa? Oleks saanud magustoiduks ka mingit kama jama teha:D
    Me õhtul läheme ja kallistame siis Markot;)

    Muahh sulle ka.

    ReplyDelete