Thursday, October 25, 2012

Jälle ajast nii maas.. noortevahetus Kreekas

Et siis.. minnes tagasi augusti viimastele nädalatele, kui ma viibisin noortevahetusel Kreekas.

Stefan uuris minult juulikuus, kas sooviksin olla grupi liidriks ühel noortevahetusel, mis toimub Kreekas. Ma ei pidanud mõtlemagi. MUIDUGI ma soovisin! Esiteks ei olnud ma veel ikka Kreekasse jõudnud ja teiseks vaheldus ei tee kunagi paha.

Minuga koos pidi sõitma veel 4 noort, kelle kokku saamine oli omajagu katsumus ja pani mind hetkeks organisatsiooni peale ka oma pahameelt avaldama. Ma ikka niisama ei ütle ja kui ütlen, siis on tõsi taga. Nimelt, on siin korraldatud nii, et grupiliider koos organisatsiooniga on vastutav, et saaks grupi kokku. Aga hiljem pidin ikka olema mina see, kes nn pükstest välja pidi hüppama. Lõpuks juhtuski nii, et minuga koos sõitis ainult 2 noort ja mitte 4. Ma ei viitsi sellest siia pikemalt kirjutada, aga siinsetel noortel puudub vastutustunne ja üsna tavaline on lihtsalt viimasel minutil ära öelda. Kurb!

Pildil siis mina ja minu kaks makedoonlast Goran ja Valon (rahvuselt on Valon tegelikult albaanlane):


Noortevahetus toimus  siis 23. 08 - 01.09 Kreekas Prespa järve ääres ja teemaks oli Youth! Act against poverty!" (Noored! Tegutsege vaesuse vastu!) Koos olid noored 8-st erinevast riigist: Kreekast, Montenegrost, Serbiast, Makedooniast, Albaaniast, Küproselt, Itaaliast, Türgist :)



Täpsemalt viibisime Lemose külas, üsna lähedal Florinale ja mitte üldse kaugel Makedoonia piirist nagu kaardilt ka näha võite. Prespa järve jagavad omavahel Makedoonia, Kreeka ja Albaania.


Lemose küla, kus me viibisime elab ca 200 inimest ja see asub Prespa looduspargis, kus elavad inimesed koos loodusseadustega ning püüavad neid austada nii palju kui võimalik. Prespa looduspark on tuntud oma loodusliku ilu ja kõrge bioloogilise mitmekesisuse pooles. Seal kasvab üle 1500 erineva taimeliigi, üle 40 erineva imetaja, 260 eriliiki linde, 32 liiki roomajaid ja kahepaikseid ning 17 eriliiki kalu. Mõned neist liikidest on esindatud ainult sealses pargis. Mägedes liikudes võib kohata pruunkarusid, hunte, metssigu.. see on tuntud koht pelikanide uurimiseks.

Tegemist oli imelise kohaga. Juba üle piiri jõudes oli koheselt tunda, et saabusid teise riiki ja kohta, kus inimesed neid ümbritseva looduse eest hoolivad. Ülejäänud Kreeka kohta ma sõna ei võta, aga Prespas nad veel vähemalt teevad seda :)

Ka kohalikku küla käis igal öösel üks karu külastamas. Kohalikud teavad seda ja püüavad anda talle ruumi ja võimaluse elada rahus. Ka meie nägime hommikuti karu jälgi. Tuleb lihtsalt olla teadlik, millal nad liiguvad ja mitte nende elu segada. Siis ei sega nemad sind ka :)

Lemoses ööbisime kohalikus hostelis, mis tundus olevat ühe perekonna ettevõte. Mõned pildid:




Igal hommikul avanes mulle aknast selline vaade:


9 päeva jooksul jõudsin 5 hommikul jooksma ka. Ise nii uhke, sest Kumanovos ei suuda ma end pea kunagi hommikul jooksma sundida. Aga seal oli see kuidagi nii lihtne. Jooksma käisin ma koos kohaliku vabatahtliku Mateoga Itaaliast ja mõned hommikud ühines ka meiega inglane Cris. Cris tegi kunagi ka oma EVSi samas külas. Hiljem peale edukat karjääri algust advokaadina Londonis otsustas lihtsalt oma asjad kokku pakkida ja asuda tööle kohalikku MTÜsse, kes võitleb Prespa looduspargi õiguste eest. Vat see on alles elu muutus: kolida Londonist sellisesse pisikesse külasse. My kind of person!

Ma noortevahetuse ülesehitusest pikemalt rääkima ei hakka. Kel huvi võib mult pärida või siis googledada Youth in Action programmes ja Youth Exchanges.

Lisaks päevakavas ettenähtud sessioonidele oli meil muidugi koos ka niisama väga lõbus :P


Käisime lähedal oleval saarel kontserdi kuulamas (üks kohalik kuulsus esines, nime meelde ei jätnud):



Tutvusime kohaliku piirkonna ja lähedal olevate küladega: 



Tutvustasime kohalikele oma riike ja traditsioone:


Vaatasime üle koha, kus kolme riigi piirid järves kohtuvad:



Korraldasime kohalikele noortele mänge: 



Tegime olümpiamängude õhtu, kus ma Läti tüdrukuga kätt surusin :P Jäi tasavägiseks, aga kui vaadata, kuidas ta oma kätt hoidis, siis ei ole imestada. Ma oleks teda iga kell võitnud :D


Käisime järve ääres õhtut veetmas:


Tantsisime kohalikus baaris: 


Ja kõige selle vahepeal valmistasime ette oma viimast actionit "Mission Impossible", mis toimus eelviimasel päeval Florinas. 

Meie peamiseks eesmärgiks oli tõsta kohalikke teadlikkust vaesuse kohta ja teha nn müra. Ma arvan, et see meil õnnestus ka :P

Mõned pildid: 








Kel rohkem huvi, siis saad lugeda blogist iga meie päeva kohta lähemalt ja vaadata pilte :) Blogi leiad siit

Järgmise postituseni! :) 


No comments:

Post a Comment