Sunday, October 7, 2012

Rakija ja esimene pohmell

Nu nii. Nüüd on pohmell ka Makedoonias ära põetud. Võttis 8 kuud aega, aga asja sai. Mitte, et ma ei ole siin üldse alkoholi tarbinud. Ikka olen. Aga mitte üleliia. Eile pidasime Monika sünnipäeva. Rahulik istumine tüdrukutega. Monika tõi meile kodus valmistatud rakijat. See tähendab, et ega keegi ei tea täpselt arvata, kui palju seal kraade on, eksole.


Rakija on Balkanite traditsiooniline kange alkohoolne jook (ma arvan, et kuulub brändide hulka). Kraade on sel tavaliselt kuskil 40%. Kodus valmistatud on tugevamad - 50% - 60%. Rakija on Bulgaaria, Serbia, Makedoonia, Montenegro, Albaania, Bosnia ja Hertsegovina, Horvaatia ja Türgi rahvuslik jook. Seda valmistatakse enamasti ploomidest, aprikoosidest või viinamarjadest. Mõninkord segadakse hulka ka mett, erinevaid ürte, kreeka pähkleid, kirsse.. Kodus valmistatud rakijad sisaldavad tihti erinevaid kokku segatud puuvilju. 


Restodes serveeritakse enamasti selliste väikeste pudelitega:


Et siis.. eile.. tähistasime sünnipäeva ja mängisime mõningaid alkoholi tarbimise mänge. Nalja sai ja mina kogu aeg kaotasin. Ja nii ma üleliia seda kanget vägijooki tarbisingi. Nu ometi pidi korra selle 9 kuu jooksul, mis mul on Balkanitel antul, selle ka ju ära proovima, eksole  ;)

Olen saanud maitsta erinevaid rakijasid ja mulle kõige rohkem on seni maitsenud meega tehtud. Väga mõnus! Proovin siit ikka teile ka miskit maitsmiseks kaasa võtta. 

Mulle rakija üldjoontest meeldib. Teeb seest mõnusalt soojaks ja pealejooki ei vaja (kui just liige tihti shote teha ei soovi :P)

SIISKI - Salakaval jook ja ületarbida ei tasu ;)
Kuldsed sõnad by Sassu

1 comment:

  1. Maisaa siin üldse hästi kommenteerida. Koguaeg nagu paneks vale sõna, mida ta siin näitab. Sul blogi ka Rakijast sassis. Aga jah- eks võta siis kaasa ja ma panen endale ka natuke kõrvale. Ajaks, kui kangemat kraami mekkida tohib;)
    Igatahes õnnitlused, et said lõpuks seal ka sisse õnnistatud:D

    ReplyDelete