Wednesday, October 31, 2012

Viimane postitus Makedoonia pinnal

Istun siin oma voodil. Põrandal lebab peaaegu pakitud kohver, mis vaevu kinni läheb. Õnneks lubab Wizzair võtta kaasa 32kg, sest minu kohver on ajvari ja rakija pudeleid täis :P 

Täna on minu viimane öö Kumanovos ja homme asun juba kodumaa poole teele. Teen vahepeatuse Hollandis. Veedan aega George'iga ja kohtun Inne ja Liaga. Midagi paremat ei oskagi tahta :) 

Kuna ma tean, et täna öösel mul tõenäoliselt und väga ei tule, siis kasutan aega, et kirjutada sündmustest, mis mul veel kõik rääkimata. Kaks viimast nädalat on siin möödunud kui linnutiivul. Tehtud sai mõningaid asju, mida kindlasti veel siin olles ära tahtsin kogeda ja samas jäi ka nii mõndagi tegemata, et oleks kindlasti põhjust ka tagasi tulla :P

Korvpall
Üleeelmisel nädalal, täpselt samal päeval, mil minust sai 4-kordne tädi (palju õnne Kaile ja Andresele pisi Arturi sünni puhul!) õnnestus mul lõpuks ära näha ka üks siine korvpalli matš. Juba kevadel kõik rääkisid, et seda pean ma siin kindlasti kogema. Eks ma alguses mõtlesin, et mis seal siis ikka nii erinevat saab olla kui meil Eestis, aga näe oli küll. Esimene korvpalli matš, mida ma oma elus tõeliselt nautisin! Ja seda kõike tänu suurele fänniklubile. Avavile magasime natukene maha, aga kui saali sisenesime, siis juba selline möll käis: trubüünid olid puupüsti rahvast täis, fännklubile oli eraldi tribüün, kus olid lipud püsti ja trummid põrisemas. Terve aja seisid fännid püsti ja laulisid ning elasid kaasa. Kumanovo tiimi fännklubi nimeks on Blue Elite (Kumani). Nad on kohaliku omavalituse poolt toetatud ja usun, et neid ka rahastatakse. Terve Kumanovo linn on igal pool nende logosid täis ja iga nurga on seinale kriitseltatud kas Blue Elite või Kumani. 

Mõned pildid mängust





Ja soovitan soojalt seda videot vaadata, siis saate aru, mis meeleolu mängu ajal valitses




Mäng oli väga pingeline kuni viimase sekundini. Võidu korv visati täpselt viimasel sekundil. Kumanovo võitis :P


"Think green! Live Clean!"
20. oktoobril õnnestus mul siin taas üks koristustalgude üritus läbi viia. Tegelt ise ka ei tea, kuidas ma just selle teemaga end siduda suutsin. Ei tunne, et see oleks nii mega südamelähedane. Aga.. mis seal ikka. "Bujrum" allkirjastas uue piiridevahelise lepingu Bulgaariaga, mille raames tuli neil korraldada hooaja lõpus rattateede puhastustalgud ja propageerida seeläbi tervislikku eluviisi. Kuna minu organiseerimisoskused ja suhtumine, et alustatu tuleb viia lõpule, on saanud siinses organisatsioonis legendaarseks, siis otsustaski Ivana, et just mina olen õige inimene seda asja eestvedama, et saaks ikka õigel ajal ära korraldatud. Mõeldud - tehtud! 


Kuna Kumanovos (ja tegelt terves Makedoonias) midagi sellist nagu rattateed päris ei eksisteeri, siis tegin otsuse, et koristus piirkonnaks saab siinse spordihalli ümbrus. 

Kokkuvõtvalt. Sebisime omavalitsuselt loa, võtsime ühendust kohalike koolidega, et nad õpilased osalema saadaksid, identifitseerisime kohalike noorte seast kooridnaatorid, meelitasin enamik selle hooaja MultiKulti workshopidest osavõtvad noored ka meiega ühinema, lasime teha kõigile osalejatele vahvad ökokotid mälestuseks


 pakkusime peale koristust võileibu ja joogi poolist 


ning päeva võib kordaläinuks lugeda. 


Meiega ühines sel päeval kuskil 100 last. Jagasime lapsed tiimidesse. Iga tiimi kooridnaator oli vastutav oma grupi eest ja et nende piirkond saaks võimalikult puhtaks. Mõned lapsed nautisid üritust nii väga, et uurisid, kas meil on plaanis seda igal laupäeval korraldada. Bujrum võiks tõepoolest sellele mõelda, et kasvõi iga kuu nt esimesel laupäeval korralada koristustalgud linna erinavtes piirkondades. Siin oleks seda väga vaja! 

Mõned pildid





Rohkem pilte leiad Bujrumi fännulehelt siit


Kinoskäik
Jumalast ammu tahtsin juba Skopjes kinno minna. Eestis käisin pea iga nädal korra ja siin polnud 9 kuu jooksul kinno veel saanud. Kumanovos neil kino ei ole. Lõpuks otsustasid Magde, tema õde ja Magde poiss-sõber minuga ühineda. Käisime vaatamas 3D "Jääaeg 4". Oi, kurja, kui hea see osa ikka oli. Nüüdsest minu lemmik osa "Jääajast". Ja 3D oli see päris hea. Huvitav oli see, et subtriitrid olid mingi mega väikesed. Uurisin ka Magdelt, et kas on alati nii. Ütles, et oleneb. Enamasti siiski mitte. Vb oli asi sellest, et siis ei riku 3D efekti ära. Eip tea!

Igatahes. Vaadake seda osa. Te ei kahetse!!!



BBQ!
23. oktoober on Makedoonias vaba päev. Uute EVS tüdrukute õhtusel otsustas Miloš oma vanavanemate juures sel puhul grillpeo korraldada. Lõpuks ometi! Ma usun, et siin on ühe uue EVS neiu käsi mängus ;) aga see-selleks. Vähemalt sai grillpidu! Väga äge oli. Meil oli eraldi söögilaud, kokteilide laud, mängisime twisterit , tehnika oli viimase peal ja hiljem läks tantsuks ka ikka ära. Vaadake pilte 












Kuna grill hakkas juba kell 13, siis otsustasin 19 paiku lahkuda, et minna jooksma. Teel koju sain aga Kelly'lt sõnumi, et nad kavatsevad sel samal õhtul kaarte mängida. Kuna tõenäoliselt minu viimane kaardimäng toredate ameeriklastega, siis jätsin jooksuplaanid kus see ja teine ja otsustasin nendega ühineda. Oi, mulle meeldib kaarte mängida. 


Oma järgmise postituse teen juba, kas Hollandis või Eestis. Vaja veel kirjutada oma viimastest külaskäikudest, kingitustest ja viimasest peost :) 

No comments:

Post a Comment